Theorie en toepassing in de praktijk

In mijn CV is te zien dat ik mijn hele professionele leven opleidingen heb gevolgd. De basis is de HEAO Commerciële Economie aangevuld met diverse vak opleidingen (onderzoek, data analyse, digitale marketing) en veel management trainingen. In dit profiel is het mijn bedoeling te laten zien hoe je deze theorie zo pragmatisch mogelijk in de praktijk van non profit organisaties maar ook bij zelfstandig ondernemers toe kan passen.

Brand Key: binnen Agis Zorgverzekeringen en Achmea werd veel gewerkt met het brand key model. Een positioneringsmodel om focus aan te brengen in het communicatiebeleid. Voor Stidad, maar ook voor twee klanten is de brand key in een eenvoudiger model verwerkt. In alle gevallen is de brand key gebruikt als basis voor het communicatie plan.

 

Canvas model: binnen Stidad heeft het bestuur gebruik gemaakt van het business model Canvas om focus aan te brengen in de eigen strategie. Geen volledig ondernemersplan dus maar een transparant gecomprimeerd model om beslissingen te nemen die binnen de eigen strategie passen.

 

Mind map: In mijn zoektocht naar alternatieve manieren om te solliciteren heb ik een mind map gemaakt voor een onderwijsinstelling. Het verzoek was om een communicatieplan te schrijven. Maar met weinig achtergrond informatie kun je nooit een professioneel communicatieplan schrijven. Met de app Connected Mind is bijgaande mind map tot stand gekomen. Toch een leuk alternatief!

Bouwen website: Voor een bevriend ondernemer heb ik een website gebouwd. Het is een website voor een personal styliste. Samen hebben we de website bedacht en neergezet. De content is geheel van haar maar het meedenken over het format, het bouwen van de webstructuur en de technische opties is de input van mijn kant. Kijk vooral even op de website van deze creatieve personal styliste. www.JOIspirations.nl

Jaarverslag Stidad: Ter ondersteuning van onze behouds- en wervingsactiviteiten, heeft het bestuur begin 2016 besloten een uitgebreider jaarverslag te maken. Een verslag wat vooral vertelt over de opdrachten die zijn uitgevoerd en het behaalde resultaat. Dit alles uiteraard met zeer beperkte middelen. Jaarverslag-Stidad-juni-2016

SEO: na het volgen van een webinar over SEO wordt er beter gebruik te maken van de SEO plugin van Yoast. De teksten voor de website van Stidad  worden bv regelmatig aangepast om beter te scoren op Google. Onze vindbaarheid is hierdoor verbeterd maar vraagt continu om aandacht.

 

CV Mariëtte Sijnhorst Jonker, 2017

Share