Huisstijlproject als persoonlijke ontdekkingsreis

Huisstijlproject volgens het boekje

Een huisstijlproject was bij mijn voormalige werkgever Agis een grootschalig project met een stuurgroep, een projectteam, brainstormsessies met de beslissers en het huisstijlbureau en een uitgebreide projectplanning. Er was een team interne medewerkers zoals communicatieadviseurs, managers en vormgevers uit de eigen studio nodig om het project tot een goed einde te brengen. Een mooi proces maar ook een proces op afstand in mijn rol als communicatiemanager.

Huisstijlproject vanuit de pragmatiek

Verrassend dus als je een huisstijl project als communicatiespecialist zonder “supportteam” mag uitvoeren. De rollen van communicatieadviseur, tekstschrijver, traffic coördinator en assistent van de fotograaf vloeien dan naadloos in elkaar over.

Herontdekken van het communicatie vak

Ik ben uiteraard trots op het eindresultaat: een mooie nieuwe huisstijl, nieuwe beeldbank, herschreven teksten, alle communicatiemiddel in een nieuw jasje. Maar de leerervaring is denk ik voor mij persoonlijk nog belangrijker. Ik ontdekte weer het plezier in het communicatie vak: het in eigen hand houden van alle aspecten die met de huisstijl te maken hebben, direct samenwerken met professionals zoals de fotograaf, het designbureau, de drukker. Maar ook weer met je neus bij de drukpers staan! Heerlijk!

Ik ben inmiddels mijn eigen supportteam geworden. En ga weer verder met het herontdekken van mijn vak.

 

Share

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.